четвъртък, 2 май 2013 г.

БЕЗУСПЕШЕН ОПИТ ЗА ПОЕЗИЯ


Жена с тригодишно дете в ръце
заплашила със самоубийство,
плъзна поредната шокираща новина
из информационните агенции.

36-годишната Е.П. се качила на стол
на терасата в дома си и започнала да крещи,
че ще скочи, тъй като вече не могла
да се грижи за децата си.

Държейки в ръце най-малкото си дете,
отчаяната от мизерията майка на три деца
обявила, че ще сложи край на живота си,
скачайки от третия етаж на дома си в Благоевград,
уточняват местните медии.

Жената имала две момчета и момиче,
а мъжът й живеел на село
с надеждата да изкара някой лев,
чета в информационните агенции.

Сигналът бил подаден 
към два след полунощ.

Веднага пред блока пристигнала
полиция, пожарна и линейка.

След продължителни разговори 
с органите на реда и медици
жената била разубедена 
да не скача от балкона.

След което била настанена за лечение
в отделението по психиатрия
на местната многопрофилна болница.

Отчаяна съм, споделила жената. 
Не мога да се грижа за децата си.

Сготвила съм
останалия ми половин пакет
макарони.

С тях не мога да нахраня
и трите ми деца.

Избирам кой да яде и кой не. 
Не мога повече.

Мъжът ми е безработен. 
Гледа си само цигарите и ракията.

Никаква помощ отникъде. 
Кажете ми какво да правя. 

Може ли така да се живее,
попитала докараната 
до пълно отчаяние майка.

...
Напълно безуспешен 
опит за поезия, мисля си, 
докато по дланите ми 
се стичат капки пот.

Безпомощен опит 
за поезия, мисля си.


--