четвъртък, 2 април 2020 г.

ФЕМИНИЗЪМ ПО ВРЕМЕ НА ПАНДЕМИЯ



В извънредно положение заради пандемия
милиони като теб, момиче на сърцето ми,
губят правото си на грим,
правото си на лак,
правото на
прическа...

"Стойте си вкъщи" сега е призив,
от който козметичната индустрия
търпи непростими, огромни загуби,
но тържествува търговията
с различни модели
стерилни маски.

В интернет вече има конкурентна битка
за модерно превързване на муцуните ни.

Вихри се дизайнерско въображение
заради печалба по време на криза.

Милиони, милиони като теб,
мило момиче на сърцето ми,
трябва да се примирят, че
докато трае пандемията,
няма да губят часове,
за да се гримират,
лакират или
оправят
коси...

Милиони като теб
по време на пандемия
и препоръки за оставане
между четирите стени,
множат като никога
селфита и клипове
в мрежата, за да
спасят образи,
отглеждали
с години.

И утре, ако спуснат заповед
за временно носене на секси намордници,
вероятно ще е поне някаква малка утеха,
така ли е мило момиче на сърцето ми?

Всъщност, не знам защо
пиша пълни глупости.

Исках само да ти издам,
че е смущаваща тишината по тротоарите
без онзи джаз, изпълнен от дамските ти токчета.

Свирепо ми липсва танцът на сянката ти
по булеварди, паркове и алеи,
дори и когато си по кецове,
момиче на сърцето ми...


-