събота, 30 май 2015 г.

ЧАЛГА И ЛЮПЕНЕ НА СЕМКИ ПРЕД СВЕТИТЕ БРАТЯ КИРИЛ И МЕТОДИЙ



мислех си
че и днес няма да ми се случи
но то взе че ми се случи
взе че ми се случи
тази вечер

без малко да ми извади очите
един мъж сред тълпа сенки пред общината
който чоплеше образцово слънчогледови семки
по време на безплатен чалга концерт
включен в програмата ботеви дни

пред общината
там някъде до паметника
на светите братя кирил и методий
един висок мъж по къси панталони
обул си чисто нови маратонки
имаше пакет слънчоглед
в джоба си

бъркаше и вадеше
семка след семка

чоплеше и плюеше
чоплеше и плюеше

по едно време
взе че почисти тениската си
от люспите слънчоглед по нея

помислих си

в този град в който съм роден
и в който вероятно ще угасна един ден
като сенконосач и таен пазител на словото

предлагам да се гласува
ако не закон против поп фолка на свещени места
то поне местен закон за борба със семкотероризма
и да се вкарва в затвора всяко социално животно
което чопли и плюе чопли и плюе чопли и плюе

по главната
пред читалището
пред регионалната библиотека
пред паметника на светите братя
или около площад христо ботев

не доноснича а повтарям на глас
защото не мога да повярвам
а бях свидетел

тази вечер
без малко да ми извади очите един мъж сред тълпа сенки
който чоплеше образцово слънчогледови семки
по време на безплатен чалга концерт
включен в програмата ботеви дни
на общината на общините

накрая чалга певеца
изпя химна на българия

и без малко да си глътна езика
и без малко да си глътна езика












-