четвъртък, 30 септември 2010 г.

ОБЯВЕН ЗА НАЦИОНАЛНО ИЗДИРВАНЕ


Стъпка по стъпка
следа по следа
дъх по дъх

издирвам се

но пътни карти за души
за сенки или сенконосачи
не се продават
по будките за вестници
нито във виртуалните касапници

няма ме
няма ме
няма ме

от днес от вчера
от онзи ден от утре
от вдругиден

нека ме обявят
за безследно изчезнал
за бездъхно изчезнал

за национално
или за международно
издирвано лице

за национално
или за международно
издирвана душа

нека
нека
нека ме обявят

нека цензурират
и безпътието ми -

но оставам тук
по думи

опак
жив
цял

с душа в цял ръст

напук на многодумието
напук на всеослушанието
и всепослушанието

тук -
по дишащи думи.

...


ОБЯВЕН
ЗА НАЦИОНАЛНО ИЗДИРВАНЕ



Стъпка по стъпка
следа по следа
дъх по дъх

издирваха го

но пътни карти за души
за сенки или сенконосачи
не се намираха

не се продаваха
дори и по будките за вестници

нямаше го
дори и във виртуалните касапници

нямаше го

от днес от вчера
от онзи ден от утре
от вдругиден

обявиха го
за безследно изчезнал
за бездъхно изчезнал

за национално
и международно издирвано лице

за национално
и международно издирвана душа

искаха да цензурират
и безпътието му

но той си оставаше тук
жив опак
с душа в цял ръст

напук

на многодумието
на всеослушанието
и всепослушанието

тук

по дишащи думи


(този втори вариант бе публикуван 
в издадената ми през септември 2013 г. 
стихосбирка "Без упойка")

...