неделя, 10 май 2015 г.

ИНЦИДЕНТНО СТИХОТВОРЕНИЕ



Сутрин докато бог все още спи
аз ставам и вместо сутрешна гимнастика
ти пиша по едно инцидентно стихотворение

със сили назаем
с инцидентно вдъхновение

поради простата причина
че страдам от произвол и бохемщина
прописвам така както ще се пише много след мен

почти безконтролно

ми се иска да имам
най-любопитната власт на света
съществуване в твоето около

по инцидентни данни на близки и познати
страдам инцидентно от произвол и бохемщина

прописвам инцидентно

така както се е писало много преди мен
така както ще се пише и много след мен

след мен
само красноречието на носталгията
пуснала корени в настоящето вместо в миналото

а защо не примерно в бъдещето

но за късмет
точно тук му е мястото да признаем
че случката ни не е инцидентна
в тълковния речник го пише
цитирам по памет

инцидент е счупването на растящото ни
самочувствие без предупреждение

без предупреждение
те обичам обичах ще те обичам

и вечер
докато бог заспива
ще ти пиша по едно такова
дълго дълго за кратко кратко

имплантирахме по една сочна вечност в самотите си
тъй като прииждат жадни времена за

сухи копнежи
сухи ръце
сухи погледи
сухи тела

да измерим високите температури
при ниските опити за всеотдайност

изпускам си думите
а това не е никак възпитано

докато бог се прави че спи
дипломатично-аристократичен

аз подавам оставка

като едновременно с това
правя заявка

за инцидентно опровержение
за инцидентно но не и последно

сбогом.


\2001\